donderdag 8 december 2011

Florida Dag 5: Naples - Orlando

Vandaag opnieuw een lange rit op het programma, zij het dat het deze keer volledig via de autosnelweg verloopt. Nu moeten we zo'n 250 mijl afleggen om van Naples via Tampa naar Orlando te reizen. We nemen onze tijd om te vertrekken want we willen nog even nagenieten van dit mooie en rustige stadje.

Na 3 uur rijden aangekomen in Kissimmee, een stadje net onder Orlando en op 5 minuten rijden van de Disney parken. We hebben voor de komende dagen een appartementje gehuurd. In plaats van de drukte van de resort hotels op te zoeken, kozen we voor de rust van een eigen stekje. Onze mond valt open als we ons appartement van het Caribe Cove Resort binnenkomen. Op de website stond wel een oppervlakte van 1.400 vierkante voet en 2 slaapkamers maar dit is echt groter dan de meeste appartementen bij ons. De keuken is ruimer dan de onze, er is een grote living, een grote slaapkamer met daarbij een ruime badkamer met bad, douche, toilet en dubbele lavabo plus een dressing. In de andere slaapkamer 2 enkele bedden met opnieuw een dressing plus aparte badkamer en toilet. Tenslotte nog een ruime eetkamer een een groot terras dat volledig omgeven is door muggengaas. Heb ik ook al verteld dat je nog een eigen washok hebt met wasmachine en droogkast. Tot slot kun je er je auto tot net voor de deur rijden. Dit is weer op en top Amerikaans!

Orlando heb je niet bezocht als je niet naar tenminste 1 shopping mall bent geweest en daarom besluiten we de rest van onze namiddag in te vullen met een bezoek aan de Premium Outlet Mall, een plaats waar alle grote kledijmerken hun factory outlet store hebben gevestigd. Van Tommy Hillfiger over Nike, Addidas, Burberry's, Giorgio Armani, Hugo Boss, Max Mara... je vindt ze hier allemaal en ik moet toegeven: het is verschrikkelijk moeilijk om hier je geld niet uit te geven. Allemaal verkopen ze hun "oude" collecties aan dumpingprijzen.

Ondanks het feit dat ik mij voorgenomen had om niets te kopen, zwicht ik toch en koop ik schoenen in de Timerland store. Ik vind er mooie botinnen in Goretex voor slechts 44 dollar en een tweede paar is nog eens 50% minder. Je kan het al raden, ik ben natuurlijk buitengegaan met 2 paar schoenen (en dat voor de prijs van slechts 66 dollar!). In de Disney store hebben we ook al onze ticketten voor Epcot gekocht. Dit willen we de volgende dag bezoeken maar ik val toch bijna achterover van de prijs van een dagticket: 85 dollar plus tax en daarbij komt nog eens een parking fee van 14 dollar. Hopelijk zal ik er voldoende plezier aan beleven en een mooie herinnering aan overhouden want ik ben zeker dat dit voor mijn schoenen wel het geval zal zijn.

Op de terugweg van de mall gestopt bij een supermarkt om de nodige inkopen te doen voor het ontbijt van morgen. Ik maak mij de bedenking dat we nu over een volwaardige keuken beschikken en we deze misschien eens zouden kunnen gebruiken. Enthousiast begin ik een menu samen te stellen maar dan besef ik dat ik op dit moment wel over een compleet lege keuken beschik. Dit is Amerika en na het vertrek van een huurder wordt het appartement helemaal gedesinfecteerd. Alles wat nog in de keuken staat, bederfbaar of niet bederfbaar, wordt weggegooid. In Europa kun je gemakkelijk nog de rest van het afwasmiddel of de kruiden vinden maar hier is dit allemaal weggehaald. Vooraleer je dus kunt koken, dien je eerst heel wat basisproducten aan te kopen. Als je dan maar 2 dagen blijft, wordt dit een dure en niet ecologische bedoening.

Weeral een illusie rijker wil ik toch niet opgeven en besluit ik een tussenoplossing te kiezen met een tradioneel Belgisch gerecht voor op reis: spaghetti Bolognaise. Ik koop een pak pasta, een paar uitjes, tomatensaus, boter, peper en zout, gehakt van rund en een mengeling van Italiaanse kaas (emmental hebben ze hier niet) en zal hiermee mijn maaltijd wel kunnen bereiden. We zullen zien hoe het smaakt maar dat is voor later...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten